”Saimme nostettua Muumivaipan tunnettujen ja arvostettujen suomalaisbrändien joukkoon kattavan brändiuudistuksen avulla, ja Muumivaipan markkinaosuus kaksinkertaistui muutamassa vuodessa!”, kertoi Delipap Oy:n myyntijohtaja Katarina Hanell onnistuneen projektin päätteeksi.

Elina Nuortie suunnitteli yhdessä yrityksen markkinointitiimin kanssa suomalaisen Muumivaipan tuotekonseptin uusiksi 2010-luvulla. Vaippoihin tehtiin selkeitä parannuksia ja niiden kuosit sekä pakkausten ilme muutettiin vastaamaan uutta konseptia. Markkinointikampanjat monipuolisine aineistoineen tuote-esitteistä muumipasseihin, messujulisteista uuden lastensairaalan tukituotteisiin ja lehti-ilmoituksista nettibannereihin toteutettiin johdonmukaisesti tukemaan huolellisesti kirkastettua brändi-identiteettiä. Nuortien kädenjälkeni näkyi paitsi pakkauksissa ja markkinointimateriaaleissa myös tuotekonseptin mukaisissa valokuvissa. Muumivaipan brändi on helposti tunnistettava ja erilainen: pehmeä ja mukava, käsin kosketeltava ja vastuullinen.